preskoči na sadržaj
Vijesti

Erasmus+ projekt: EduCATe - nenasilno rješavanje sukoba za učitelje

Što je zapravo EduCATe? Naime, riječ je o trogodišnjem projektu financiranom od strane Europske komisije čiji je glavni cilj promocija kulture mira i nenasilja kroz treninge za učitelje. Projekt okuplja ukupno šest partnera: Sveučilište u Gotenburgu (Švedska), Autonomno sveučilište u Barceloni (Španjolska), Fondaciju Evens iz Antwerpena (Belgija), Centar za mir, nenasilje i ljudska prava iz Osijeka (Hrvatska), Psihološko-pedagoški centar za mir iz Piacenze (Italija) te Koordinaciju za obrazovanje, mir i nenasilje iz Pariza (Francuska). Teže kreirati program za edukaciju učitelja vezano uz nenasilno rješavanje sukoba kao i oformiti mrežu sudionika toga istog programa.

 

 

Nakon susreta u Varšavi (Poljska), kojeg je organizirala Fondacija Evans, šest partnera je odlučilo oformiti  međudržavne ekipe s ciljem pojačavanja intenziteta njihove suradnje, a vezano uz konstruktivno i nenasilno rješavnje sukoba. Tako je rođen projekt EduCATe za koji su odobrena financijska sredstva u srpnju 2015.

 

U sklopu gore spomenutoga projekta organizirana je edukacija za učitelje iz pet zemalja-partnera: Francuske, Švedske, Italije, Španjolske i Hrvatske koja je održana od 10. srpnja do 16. srpnja 2017. u malome slikovitom mjestu Saint Antoine u Francuskoj. Ukupno 25 sudionika sudjelovalo je u intenzivnom treningu prožetom radionicama, predavanjima, vježbama, glumom i diskusijama sedam dana. Odsjeli su u L'Arche de Saint Antoine, povijesnome mjestu kada je riječ o nenasilju, a  koje je davne 1948. osnovao Lanza del Vasto, aktivist u borbi protiv nasilja te sljedbenik Mahatme Gandhija. Dok su u sklopu treninga učili o nenasilnom rješavanju sukoba, u slobodno su vrijeme mogli vidjeti kako izgleda život u zajednici te čime svaki član doprinosi životu te iste zajednice.

 

 

Svaki je dan bio povećen određenoj temi koja je prorađena kroz četiri radionice/predavanja u kojima su sudionici aktivno sudjelovali. Radionice su držali iskusni treneri iz zemalja-sudionica koji su na zanimljiv način pokušali približiti ozbiljne teme te pružiti čim više materijala za daljnje promišljanje. Annaline Sander i Tone Försund iz Švedske, Cécile Berbeito iz Španjolske, Elena Passerini iz Italije te Lidija Obad i Katarina Kruhonja iz Hrvatske održali su izvrsne radionice i vježbe na teme značenja sukoba za svakoga pojedinca, sukoba unutar razreda, što moć znači za svakoga od nas te kako se ista ispoljava unutar razrednoga odijeljenja, sukoba u društvu odnosno zajednici nakon čega je uslijedila evaluacija samoga treninga od strane sudionika.

 

Francusku ekipu su činili Catherine Steine, Géraldine Lamarche, Olivia Hilaire i Daniela Vieru dok su  španjolsku predstavljali Berta Maristany, Mica Garau Lopez, Begoña Tebernero Redondo i Maria Rigol. Talijanske su snage činili Maria Concetta Voro, Simona Pavesi, Elisa Sarchi i Giovanna Polidori dok su švedsku ekipu predstavljali Anneli Merinen, Alicia Andersson i Joakim Itkes. Hrvatsku su predstavljale tri učiteljice OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko, škole kojoj je 2016. dodijeljena Mirovna nagrada ,,Krunoslav Sukić'' za Mirotvornu školu: Davorka Nekić, Viktoria Samsa i Barbara Turk Čop. Učiteljice su imale priliku upoznati kolege iz ostalih zemalja kao i predstaviti svoju školu te mnogobrojne projekte koje radimo, a koji su nam i priskrbili Nagradu koju nam je dodijelio Centar za mir, nenasilje i ljudska prava iz Osijeka, kojega smo ondje također predstavljali. Osim što je bio i sudionik, Christian Renoux je ujedno i idejni začetnik i provoditelj projekta EduCATe koji je učinio sve da se u njegovoj domovini, kao i tijekom svih sedam dana treninga, osjećamo kao kod kuće.

 

 

 

Osim edukacijskoga dijela, sudionici su mogli uživati i u večeri plesa organiziranoj unutar zajednice kao i dvostrukoj proslavi Dana Bastille – onoj unutar same zajednice kao i onoj seoskoj. Sedam je dana proletjelo za čas, ali donijeli su mnogo novih znanja, promišljanja, diskusija, smijeha i međusobnog povezivanja. Dvadeset i pet potpunih stranaca s početka priče su postali prijatelji na kraju sedmodnevnog druženja te su i danas u kontaktu te se nadaju da će tako i ostati.

 

I da završim prigodnim riječima, citirat ću velikoga zagovaratelja nenasilja Mahatmu Gandhija:

 

 

,,Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.''

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Davorka Glavaš   datum: 16. 8. 2017.

Tražilica



Kalendar
« Travanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


  

        

Blog učiteljice Nusrete Murtič


Oglasna ploča
Karneval an unserer Schule
13.02.2018. 12:16
Karneval an unserer Schule
Jedes Jahr im Februar wird an unserer Schule Karneval gefeiert. Nach der zweiten Unterichtsstunde ging  es in der Aula mit einem buntgemischten Program von Tänzen, Liedern, Quiz und anderen Beiträgen.Alle Kinder hatten sich verkleidet und im Schulgebäude wimmelte sich von Cowboys, Prinzessinen, Clowns, verschiedenen Tieren.  Hier einige Impressionen:

22.12.2017. 14:06
Eine friedliche Zeit und...
Frohe Weihnachten und viele kleine Glückssterne für das Neue Jahr!

10.12.2017. 12:26
Außerschulischer Lernort-Wien
Wie es uns in Wien war, könnt ihr unter diesem Link sehen! https://deutschistsupercool.blogspot.si/

29.10.2017. 16:03
European Quality Label-EQL
Ich gratuliere meinen Schülern für das European Quality Label, das wir für das eTwinning Projekt "Im Spiegel der Sprachen" erworben haben. Die Schüler haben fleißig am Projekt gearbeitet und ich bin ganz stolz auf unser Label. Ich bedanke mich ganz herzlich bei den Projektpartnern. 

04.10.2017. 11:36
Europäischer Tag der Sprachen
A m Dienstag , den 26. September 2017 haben alle Schülerinnen und Schüler gemeinsam mit den Lehrerinnen den Europäischen Tag der Sprachen gefeiert.Ziel des jährlichen Aktionstag ist es, zur Wertschätzung aller Sprachen und Kulturen beizutragen, den Menschen die Vorteile von Sprachkenntnissen bewusst zu machen, die individuelle Mehrsprachigkeit zu födren und die Menschen in Europa zum lebensbeglitenden Lernen von Sprachen zu motivieren.  

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400




preskoči na navigaciju