U školskoj godini 2021./2022. OŠ Ivana Gorana Kovačića uključena je u dva Erasmus+ projekta :
1. KA1 projekt : Kako se djeca mogu svađati na dobar način prema metodi Litigare bene koja se koristi u Montessori školi
https://radio.hrt.hr/slusaonica/umijece-odrastanja?epizoda=202206201230
Pogledajte film o projektu : https://youtu.be/EW-yGueNbF8
2. KA2 projekt : Litigare a scuola 2021.-2024.

OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko nositelj je KA1 projekta “Kako se djeca mogu svađati na dobar način prema metodi Litigare bene”. Projekt je ocjenjen s 93/100 bodova i virjedan je 11.288,00 EUR.
U odgojno obrazovnoj radio emisiji Znanje je moć emitiranoj 23.09.2021. na Radiju Gorski kotar, predstavili smo ciljeve projekta i što on znači za našu školu.
Kako se djeca mogu svađati na dobar način prema metodi Litigare bene koja se koristi u Montessori školi
nositelj projekta : OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko
partneri : Centro Psico Pedagogico per l’educazione e la gestione dei conflitti Piacenza (Ialija)
Fondazione Intro (Italija)
trajanje projekta : 1.9.2021.-31.8.2022.
vrijednost projekta : 11.288,00 EUR
koordinatorica projekta : Viktoria Samsa
tim za podršku : Tanja Jakovac, Jadranka Maravić i Vesna Trope
projektni tim : Alenka Javor, Tihana Jusić, Tanja Jakovac
sudionici : Vesna Trope, Jadranka Maravić, Pavica Trope, Branislava Mrvoš, Marijana Simčić, Martina Vuk, Silvana Polić, Marta Mance, Ljubica Vučinić, Snježana Dokmanović, Radmila Hodinj, Zorica Zekanović, Jelka Šegan, Šimun Dujmović, Jasmina Krakar, Biljana Ivošević, Davorka Nekić, Ivana Petrović, Valentina Vukadinović, Sanja Petrović
KOLOVOZ/RUJAN 2021.
Krajem kolovoza i početkom rujna održano je 6 radionica za učitelje, stručne suradnike, administrativno i tehničko osoblje. Cilj je da se svi djelatnici škole upoznaju s ciljevima projekta “Kako se djeca mogu svađati na dobar način prema metodi Litigare bene koja se koristi u Montessori školi”.

Radio emisija “Znanje je moć o Erasmusu” 23.09.2021. (Radio Gorski kotar)
Na ovom linku https://rgk.hr/radio%20emisije/2021/Znanje%20je%20moc%20-%2023.9.2021.mp3 možete poslušati emisiju Radija Gorski kotar “Znanje je moć” u kojoj ravnatelj Anton Burić i koordinatorica Viktoria Samsa govore o projektu.
Edukacija odgojiteljica DV Bistrac iz Ogulina o Erasmus+ projektu “Kako se djeca mogu svađati na dobar način”
Dana 4.10. pedagoginja Tanja Jakovac, učiteljica Jadranka Maravić i Viktoria Samsa održale su edukacije za djelatnice DV Bistrac o metodi Litigare bene.
Forum Mirotvorna škola – 21.10.2021.
Na webinaru “Sukob ili suradnja” pedagoginja Tanja Jakovac, Jadranka Maravić i Viktoria Samsa predstavile su učiteljima članovima Foruma Mirotvornih škola naš Erasmus+ projekt.
Erasmus dan 22.10.2021.
U OŠ Podmurvice predstavili smo naš KA1 projekt “Kako se djeca mogu svađati na dobar način” na Erasmus danu. Prezentaciju je popratio RI kanal i objavio vijest u Dnevniku https://youtu.be/KhxkQbjiJas O događaju je izvijestio i Novi list.
Erasmus dani : prezentacija Erasmus projekta u OŠ Podmurvice 22.10.2021.

Online edukacija za učitelje o metodi Litigare bene
U studenom 2021. smo krenuli s edukacijskim dijelom provedbe KA1 Erasmus+ projekta “Kako se djeca mogu svađati na dobar način”. Planirana je trodnevna edukacija i radionice uživo, no zbog loše epidemiološke situacije u Italiji odlučili smo se za online susret. Učitelji-sudionici iz naše škole okupili su se u matičnoj školi, a predavačice iz Italije Elena Passerini i Tullia Masirani su sudjelovale online. Zajednički smo analizirali i definirali korake provedbe metode “Litigare bene” te utvrdili daljnje aktivnosti koje će se provoditi do idućega susreta uživo. Učitelji su se upoznali s teorijom i metodom Litigare bene koje se bazira na Montessori pristupu. Cilj metode je osnažiti učenike da samostalno počinju rješavati međusobne sukobe. Učitelji su pogledali mnoštvo foto i video dokumentacije s primjerima provedbe metode u talijanskim vrtićima i školama. Kroz grupni rad osvještavali su svoje osjećaje i uvjerenja o sukobima. Na kraju dva održana susreta 22.11. i 24.11. u trajanju od 6 sati dobili su zadatak voditi Dnevnik sukoba.



Radionice za učenike
Nakon edukacije krenuli smo s radionicama za naše učenike od 1. do 3. razreda o razvoju emocija,prema Kurikulumu za razvoj emocija kojeg su osmislile školska pedagoginja Tanja Jakovac, knjižničarka Viktoria Samsa i učiteljica Jadranka Maravić. Održano je ukupno 31 radionica u školama Vrbovsko (1. i 2. razred) te po 9 radionica u PŠ Moravice i Severin na Kupi (1.-4.r.)



Job shadowing 1. grupa
U sklopu Erasmus+ KA1 projekta “Kako se djeca mogu svađati na dobar način” članice našeg školskog projektnog tima i tima za podršku Jadranka Maravić, Viktoria Samsa, Vesna Trope zajedno s našom pedagoginjom Tanjom Jakovac boravile su u našoj partnerskoj Montessori školi Il Sassolino u Italiji. U pet radnih dana od 7. ožujka do 11. ožujka 2022. upoznali su se s praktičnom primjenom metodom Litigare bene koja se već nekoliko godina koristi u ovoj talijanskoj školi.
Svađa je dio naše svakodnevice i ne možemo se praviti da ne postoji ili je izbjegavati. Ono što možemo jest podučiti djecu kako na nenasilan način riješiti sukobe. Metoda Litigare bene (Dobro se svađati) naglašava važnost da se djeca međusobno suprotstavljaju jer time uče vrlo važne društvene i životne vještine.
Naša škola već drugu školsku godinu kroz 9 radionica s djecom uvodi ovu metodu u 1. 2. i 3. razred jer je prikladna za taj uzrast. Ovom stručnom posjetom naše učiteljice i stručne suradnice imale su priliku vidjeti kako to rade talijanske učiteljice i s njima razmijeniti iskustva.




Job shadowing 2.grupa
U sklopu Erasmus+ KA1 projekta „Kako se djeca mogu svađati na dobar način“ u razdoblju od 25. – 29. 4. 2022. godine učiteljice Jasmina Krakar, Silvana Polić i Jelka Šegan boravile su u našoj partnerskoj Montessori školi Il Sassolino u Italiji. Kao i učiteljice koje su boravile u ožujku u istoj školi, i one su se upoznale s praktičnom primjenom metode Litigare bene koja se uspješno primjenjuje u ovoj školi već nekoliko godina. Ova metoda primjenjuje se na mlađem uzrastu (od vrtićke dobi do trećeg razreda), a naglašava važnost nenasilnog rješavanja sukoba među djecom bez direktnog uplitanja odrasle osobe. Na taj način djeca uče komunikacijske i društvene vještine, sami se zalažu za sebe te prihvaćaju sukob kao dio odrastanja i života uopće.
Učiteljice su promatrale djecu u svakodnevnim situacijama, njihov međuodnos, suradnju i odnos prema njihovim učiteljicama. Zanimljivo je bilo vidjeti kako starija djeca već poznaju i koriste metodu Litigare bene te prilikom sukoba sami odlaze u kutiće za mirenje i vrlo brzo rješavaju sukobe, dok je mlađoj djeci još uvijek potrebna pomoć učiteljice kako bi ih uputila na pravila koja vrijede u ovoj metodi.
Ovo iskustvo će zasigurno pomoći našim učiteljicama kako bi još bolje primjenjivale metodu koja se već drugu školsku godinu provodi i u našoj školi. Tijekom stručnog posjeta učiteljice su izmijenile svoja iskustva s iskustvima talijanskih kolegica te su se pune dojmova vratile kući.

Pozvani stručnjaci 16.5.2022.-18.05.2022.
Kao nositelji Erasmus+ projekta Kako se djeca mogu svađati na dobar način prema metodi Litigare bene ugostili smo naše partnerice iz talijanskog Centra za psihologiju, pedagogiju za mir i upravljanje sukobima Elenu Passerini i Tulliu Masinari. U trodnevnom posjetu, od 16.5.do 18.5., provedena je evaluacija primjene metode Litigare bene u našoj školi, održane su radionice s učiteljima te roditeljski sastanak, snimljen je film koji obuhvaća intervjue s ravnateljem, pedagoginjom, koordinatoricom projekta, djecom, roditeljima i učiteljima. Obišle su naše tri škole i pogledale 3 radionice i kutiće za sukob po školama. Posjetile dječji vrtić Bambi te gradonačelnika Grada Vrbovskog, a završno je održan sastanak projektnog tima kako bi se utvrdila ostvarenost ciljeva projekta.



posjet gradonačelniku grada Vrbovsko 18.05.2022.izvor: https://tinyurl.com/3vr4pjer
