eTwinning projekt “Lektira bez papira 4”
Projekt se provodi u školskoj 2024./2025. godini tijekom nastave hrvatskoga jezika.
Tijekom projekta predviđene su sljedeće etape:
1. prijava partnera u projekt
2. predstavljanje projektnih partnera uporabom Padleta
3. provođenje kreativnih aktivnosti u interpretaciji lektire
4. prikaz ostvarenih kreativno inovativnih aktivnosti uz fotografije i kratak opis aktivnosti
5. diseminacija i evaluacija projekta
Svaki učitelj, sudionik projekta, osmišlja kreativne aktivnosti za učenike tijekom ili nakon čitanja lektire.
Svoje ideje, učenička ostvarenja i rezultate rada treba prikazati na svojoj TwinSpace stranici te ih razmijeniti s ostalim partnerima projekta.
Manuela Valenčić, prof., dipl. bibl.
eTwinning projekt “Pjesme pišemo kroz stihove dišemo 4”
Učenici 5. – 8. razreda OŠ Vrbovsko drugu godinu zaredom sudjeluju u eTwinning projektu “Pjesme pišemo, kroz stihove dišemo 4”.
Cilj projekta je pridonijeti razvoju literarnih sposobnosti, stvaranju poezije na različite kreativne načine, razvijanje čitateljskih interesa i kulture kroz čitanje i stvaranje te razmjena radova učenika. Jedan od ciljeva je i poticanje stvaranja digitalnih pjesmarica.
Projektom se obilježavaju i vaćni datumi u školi, upoznaju se različiti oblici pisanja stihova (akrostih, kaligram, činkvina, haiku), upoznaje se rad u jednostavnim digitalnim alatima.
Manuela Valenčić, prof., dipl. bibl.
eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu 5/Words grow by reading 5”
Učenici 5. – 8. razreda razreda su se sa svojom učiteljicom tijekom nastavne godine 2024./2025. uključili u međunarodni eTwinning projekt Uz čitanje riječi rastu 5/Words grow by reading 5. Učenici u projektu sudjeluju drugi put.
Cilj ovog projekta je približiti djeci čitanje knjiga i na taj način izgrađivati kulturu čitanja, unaprijediti čitalačke vještine učenika i potaknuti njihovo kritičko razmišljanje. Kroz redovnu praksu čitanja i analizu različitih književnih djela, nastojimo utjecati na cjeloživotno obrazovanje učenika, poticati radost čitanja, promovirati čitanje kao naviku, unaprijediti vještinu čitanja, poučiti kako se pravilno odnositi prema knjigama. Želimo istaknuti interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga te na taj način razvijati svestranu i kreativnu osobu sa snažnim vještinama čitanja, izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela te razvijati kulturu provođenja slobodnog vremena.
Manuela Valenčić, prof., dipl. bibl.
eTwinning projekt “Volontiraj – doniraj – educiraj 4”
Učenici 5. – 8. razreda uključili su se u eTwinning projekt “Volontiraj – doniraj – educiraj 4” prvi put. projekt će se provoditi tijekom školske godine 2024./2025.
Sudjelovanjem u volonterskim aktivnostima učenike se nastoji potaknuti na aktivno uključenje u društvena događanja. Cilj projekta je razvijati socijalne i organizacijske vještine kod učenika, kao i empatiju, toleranciju, solidarnost i odgovornost. Radom na projektu učenici će shvatiti da svojim trudom mogu utjecati na pozitivne promjene i doprinijeti stvaranju bolje i humanije zajednice. Rad na ovom projektu također će pozitivno utjecati na fizičko i mentalno zdravlje učenika. Osim toga, učenici će imati priliku razviti svoje potencijale, unaprijediti znanje i vještine te razviti etičke i moralne vrijednosti. Odgojem za volontiranje, želimo potaknuti učenike da postanu produktivni i aktivni članovi svoje zajednice. Projekt će se provoditi u suradnji s drugim projektnim partnerima koristeći informacijsko-komunikacijsku tehnologiju. Rezultate rada projektni će partneri postaviti na Twinspace platformu i/ili Facebook stranicu projekta.
Uključivanjem djece u volonterske aktivnosti (odgoj za volontiranje) pridonijet će razvoju samosvjesnih, odgovornih i angažiranih osoba koje brinu o sebi, drugima i okolišu. Kroz ovaj projekt, učenici će naučiti važnost solidarnosti i humanosti, poštovati različitosti, razviti komunikacijske vještine i stjecati različite kompetencije. Partneri u projektu će surađivati međusobno koristeći suvremenu tehnologiju. Rezultat projekta bit će suradnički digitalni uradak koji će promovirati volontiranje.
Manuela Valenčić, prof., dipl. bibl.
eTwinning projekt “Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2”
Učenici 5.-8- razreda uključili su se u eTwinning projekt “Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2”.
Cilj projekta je lektiru učiniti zanimljivom, a to će ostvariti kroz kreativne zadatke. Tijekom projekta koji traje do kraja ove školske godine organizirat će se i videokonferencija na kojoj ćemo pokazati što smo raditi za pojedini zadatak. Neki od kreativnih zadataka su: staza pripovijedanja, lektira iz vrećice, lektirni ormar, kocka pričalica, umna mapa, oslikavanje naslovnice, društvena igra, prozorčić u likove itd.
Uspjeh naše učenice na literarnom i foto natječaju!
Pisanje poezije uz projekt “Pjesme pišemo, kroz stihove dišemo 4”
Učenici su povodom Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata te Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje pisali stihove tematski vezane uz Vukovar.
Lektira iz vrećice uz projekt “Lektira bez papira 4”
Učenici 6. razreda su nakon pročitanog književnog djela “Mali ratni dnevnik” S. Tomaša imali kreativan zadatak – Lektira iz vrećice
Dječji recital kajkavske poezije
U utorak, 10. rujna 2024. u Krapini učenica 8. razreda Marija Samsa nastupala je na Dječjem recitalu kajkavske poezije u organizaciji Društva za kajkavsko kulturno stvaralaštvo Krapina. Marija se predstavila pjesmom Boje leta koju je napisala pod mentorstvom učiteljice hrvatskog jezika Manuele Valenčić.
Pjesma je uvrštena u Zbornik radova dječje kajkavske poezije. Marija je nastupala u tradicionalnoj goranskoj narodnoj nošnji koju je ustupila Folklorna Skupina Delnice te im ovim putem zahvaljujemo.
Izrada straničnika za projekt “Uz čitanje riječi rastu 5”
Učenici 8. razreda su, nakon pročitanog književnog djela za cjelovito čitanje Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića, izradili straničnike te su izabrali najljepše koje smo poslali u Valpovo.
eTwinning projekt “Lektiru u ruke, čitajmo bez muke 2”
U okviru projekta učenici 5. razreda su, nakon čitanja književnog djela “Bajka o ribaru i ribici” A.S. Puškina izradili stazu pripovijedanja.
32. Goransko dijalektalno sijelo
U četvrtak, 14. studenoga 2024., održano je 32. Goransko dijalektalno sijelo “Govor moga zavičaja”. OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko bila je domaćin, a predstavili su se goranski osnovci te pokazali bogatstvo u različitosti goranskih dijalekata. U očuvanju zavičajnoga govora predstavili su se učenici iz OŠ Brod Moravice, OŠ Dr. Branimira Markovića Ravna Gora, OŠ Ivana Gorana Kovačića Delnice, OŠ Mrkopalj, OŠ Skrad, OŠ Ivanke Trohar Fužine, OŠ Rudolfa Strohala Lokve, OŠ “Petar Zrinski” Čabar – PŠ Tršće, OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko. Pod mentorstvom učiteljice hrvatskog jezika Manuele Valenčić nastupala je učenica 8. razreda Ema Troha s literarnim radom “Heroj”.