« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Istraživanja koja se provode unutar odgojno -obrazovnog procesa nastave, Primorsko -goranske županije kao i Republike Hrvatske imaju cilj unaprijediti odgojno -obrazovni proces , osnažiti subjekte u njemu te smanjiti rizične čimbenike, a ojačati zaštitne. Važno je znati da su dobiveni rezultati istraživanja bitni pokazatelji kako unaprijediti cjelokupni školski sustav.
TEEN CAP
Projekt prevencije nasilja nad djecom pokrenut je u Columbusu, u državi Ohio u SAD, 1978.g. s ciljem sprječavanja tjelesnog, emocionalnog i seksualnog zlostavljanja i zanemarivanja djece.
Razvila ga je Udruga „Žene protiv silovanja” kao dodatak „Strategijama zajednice za sprječavanje silovanja”.
Ciljevi aktivnosti: |
Sprječavanje tjelesnog, emocionalnog i seksualnog zlostavljanja i zanemarivanja djece. |
Namjena aktivnosti: |
Osposobiti učenike da budu sigurni, jaki i slobodni u odupiranju od različitih oblika zlostavljanja od strane vršnjaka i odraslih osoba. |
Nositelji aktivnosti |
Učiteljica: Biljana Ivošević |
Učenici, roditelji i nastavnici i zaposlenici škole |
Školske godine 2011./2012. započeli smo s provedbom TeenCAP projekta u našoj školi s osmim razredima. Pokazao se kao vrlo kvalitetan i koristan projekt. Na zadovoljstvo učenika i roditelja provodimo ga svake godine.
CAP
CAP (čit. kap; akronim od Child Assault Prevention) program je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe. CAP nastoji integrirati najbolje izvore pomoći u zajednici kako bi se smanjila ranjivost djece i mladih na verbalno, fizičko i seksualno zlostavljanje.
Njegovi ciljevi su:
CAP program ima nekoliko varijanti (kurikuluma) koje su namijenjene djeci različite dobi i potreba. Sve one koriste troslojni pristup edukacije o prevenciji:
Ključne strategije uključuju: zalaganje za sebe, podršku vršnjaka, učinkovitu komunikaciju i traženje pomoći. Svi CAP-ovi programi polaze od stava da napad predstavlja kršenje, ugrožavanje osnovnih ljudskih prava i da svi ljudi i njihova djeca imaju pravo biti sigurni, jaki i slobodni.
rening životnih vještina je “evidence based” program primarne prevencije rizičnih ponašanja mladih (pušenja, alkohola i zlouporabe droga).
Znanstvena utemeljenost:
Istraživanjem prosocijalnog i agresivnog ponašanja učenika nižih razreda osnovnih škola (I. –III. razreda) uočena je potreba za primjenom uspješnih programa primarne prevencije koji će se temeljiti na jačanju prosocijalnih ponašanja (Ferić i Bašić, 2000.)
Stručnjaci preporučuju kako je na lokalnoj razini potrebno posebno voditi računa o ranom prepoznavanju i zaštiti visoko rizične kategorije djece i mladeži (Sakoman, 2004.).
Prijelazno razdoblje iz 6.u 7. razred osnovne škole optimalno vrijeme za implementaciju preventivnih programa usmjerenih na razvijanje vještina nošenja s pritiskom od strane vršnjaka i odolijevanju utjecaju drugih na oblikovanje ponašanja (Mihić i Bašić, 2008. prema KilleyaJones i sur. 2007.)
Nastava na daljinu novi je odgojno -obrazovni izazov za učitelje, učenike i njihove roditelje. Izazov je i za stručne suradnike kao i za Ravnatelja škole. Pomoćno -tehničko osoblje te administrativno osoblje kao dio procesa škole također se suočilo sa novonastalom situacijom. Što promijeniti, što poboljšati, a što i nadalje koristiti možemo znati analizama nastavnog procesa koje ćemo redovito raditi tijekom nastave na daljinu
Priloženi dokumenti: